Om du redan är kund hos Sparbankens försäkringar, kan du enklast börja använda e-faktura genom att logga in i tjänsten Mina försäkringar. När du har loggat in, kan du ändra faktureringssättet på sidan Mina uppgifter. Välj e-faktura som faktureringssätt, välj sedan din bank och spara ändringarna.
Är du ny kund hos oss kan du välja e-faktura som faktureringssätt i samband med att du tecknar en försäkring. När du tillfrågas om faktureringssätt, välj e-faktura, din bank och bekräfta köpet.
Du kommer väl ihåg att du i båda fallen måste godkänna avtalet om e-faktura i din webbank. Avtalet om e-faktura kan godkännas i webbanken senast den bankdag som följer på beställningen.
Du kan beställa e-faktura via din webbank. Först ska du logga in i webbanken och sedan väljer du beställning av e-faktura (eller något motsvarande). Därefter ska du söka fakturautställare med namnet Säästöpankin vakuutukset/Sparbankens försäkringar. Som identifieringsuppgift använder du din e-faktura ID som du kan inhämta i tjänsten Mina försäkringar. Därefter behöver du bara godkänna e-fakturan och framöver skickas dina försäkringsfakturor direkt till din webbank.