Hoppa till innehåll

Så här gör du skadeanmälan

Så här gör du skadeanmälan

Ersättningstjänst 010 194 677

Öppet kl. 9-12 (ingen serviceavgift)

Hjälp med ersättnings- och skadeärenden.

Nödtjänster +358 800 950 35

Öppet 24h (ingen serviceavgift)

Du kan ringa nödtjänster till exempel vid allvarligt insjuknande eller olycka under resa eller när du behöver omedelbar hjälp på grund av olycka i trafiken.

Om en skada inträffar, gör så här

  1. Förhindra eventuella ytterligare skador. Om du behöver anvisningar i ett skadefall, kan du ringa Skadestöd 24 h vid Sparbankens försäkringar på numret 010 194 677. Om det handlar om en olycka där det har inträffat personskador eller om situationen orsakar annan betydande fara för hälsan eller säkerheten, ring det allmänna nödnumret 112.
  2. Anmäl skadan till oss. Enklast gör du en skadeanmälan på webben i tjänsten Mina försäkringar.
  3. Vi handlägger ditt skadeärende så snabbt som möjligt. Vid behov kontaktar vi dig för att få ytterligare uppgifter.

Har din vindruta gått sönder? Gör så här!

Behöver du bogsering? Se anvisningarna!

Har din telefon eller pekplatta gått sönder? Så här gör du skadeanmälan!