Jos jokin muu viihde-elektroniikan laitteesi rikkoutui, toimi näin:
Jos laite on rikkoutunut sisäisestä syystä, muista kysyä korvausta ensisijaisesti myyjäliikkeen takuusta tai virhevastuusta. Laitteilla on useimmiten kahden vuoden takuu. Myyjäliikkeen tai valmistajan takuu on aina etusi mukainen, sillä takuukorjauksesta ei vähennetä omavastuuta.
Mikäli laitteen takuu ei korvaa vahinkoa ja laite on vanha tai selvästi korjauskelvoton, voit tehdä vahinkoilmoituksen oheisesta linkistä. Ensisijainen korvausperuste on kuitenkin laitteen korjauskustannukset. Vahinkoilmoituksen teet täällä.
Jos laite on uusi ja laite on rikkoutunut jostakin muusta syystä kuin takuunalaisesta rikkoutumisesta, niin toimita laite korjaukseen Säästöpankin Vakuutusten yhteistyökorjaamoon (Simson ServiceNet Oy).
Jos laite on yli neljä vuotta vanha tai se on erittäin pahasti vaurioitunut, sen korjaaminen ei välttämättä ole enää kannattavaa. Laskurin avulla voit selvittää ikävähennyksen ja omavastuun vaikutuksen korvaussummaan. Korvauksen enimmäiskorvaus on laitteen nykyarvo vähennyttynä valittu omavastuu. Vahinkoilmoituksen teet täällä.
Mikäli laitteen korjaaminen maksaa enemmän kuin valitsemasi omavastuu, mutta vähemmän kuin laitteen nykyarvo vähennettynä valitulla omavastuulla, tee vahinkoilmoitus. Liitä vahinkoilmoituksen mukaan kuitti korjauksesta. Vahinkoilmoituksen teet täällä.